Een frisse nieuwe winkel, betere indeling, groter pand. Je ziet het al helemaal voor je. Een verbouwing of verhuizing lijkt misschien vooral een logistieke puzzel, maar er is één ding dat ondernemers vaak vergeten: hun verzekeringen. Hier zijn 5 dingen die je echt even moet checken:
1. Ga je naar een ander adres?
Verhuist je winkel? Dan moet je het nieuwe adres doorgeven aan de verzekeraar. Die kijkt dan meteen mee of je verzekering nog aansluit op jouw situatie. Je zit misschien in een ander soort pand, met andere voorzieningen en andere risico’s.
2. Controleer of je aansprakelijk bent bij schade
Tijdens werkzaamheden lopen klanten, leveranciers en je eigen medewerkers extra risico. Denk aan losliggende snoeren, bouwmaterialen of scherpe voorwerpen. Controleer of jouw verzekeringen ook in deze periode gewoon doorlopen. Werk je met externe aannemers? Vraag dan ook naar hún verzekeringen.
3. Verandert je bedrijfsvoering?
Start je een extra service of een hele nieuwe tak van ondernemen? Of voeg je horeca toe aan je winkel? Met andere woorden, verandert wat je doet in je bedrijf? Dan heeft dat invloed op je polis. Laat het ons weten, dan zorgen we dat je dekking blijft passen bij wat je doet.
4. Open je een extra vestiging?
Krijg je er een winkel bij? Gefeliciteerd! Maar let op: een nieuwe locatie moet je apart opgeven. Je verzekering geldt per vestiging. Vergeet je dat, dan is schade op je nieuwe locatie niet gedekt.
5. Stop je met een vestiging?
Andersom ook belangrijk: als je een winkel sluit of locaties samenvoegt, geef dit dan ook door. Anders blijf je premie betalen voor een locatie die er niet meer is. Zonde van je geld én je dekking klopt dan niet meer.
Kortom: even bellen
Een verbouwing of verhuizing is hét moment om even met je verzekeringsadviseur te schakelen. Dan weet je zeker dat je dekking nog past bij je bedrijf.
Bron: Aangeleverd door Supergarant
Meer informatie? ga naar onze pagina: NSV Zorgportaal (https://www.schoenmaker.nl/pg-32062-7-127552/pagina/lv_-_nsv_zorgportaal.html)